Til Chris's Menu
Englenes Tjeneste 1
af Chris Reed

Jeg vil tale om noget, der ikke bliver talt nok om – englenes tjeneste. Engle er ikke kun karakterer fra bibelhistorier. De er ægte og relevante i dag.

Med henvisning til engle siger Hebræerbrevet 1:14: " Er de ikke alle tjenende ånder sendt ud for at tjene for dem, der vil arve frelse?" Hvis du tror på Gud for frelse, er engle din arv. Dette er en bibelsk sandhed. Nogle kristne kan dog ikke lide at tale om engle, fordi nogle mennesker har taget deres forståelse af engle til det ekstreme.

Vi bør aldrig undgå vigtige bibelske sandheder, bare fordi nogle har taget dem til det ekstreme. I Det Nye Testamentes tid var der så megen engleaktivitet, at apostelen Paulus var nødt til at tage fat på ideen om mennesker, der tilbad engle. Ligesom Maria, Jesu mor, er engle vigtige skikkelser i Skriften. Men ligesom det aldrig var meningen, at Maria skulle blive bedt til eller tilbedt, gælder det samme med engle.

Mange bibelskikkelser i både Det Gamle og Det Nye Testamente stødte på engle. Engle blev sendt af Gud til hver person på et strategisk tidspunkt i deres liv, enten fordi deres formål var ved at udfolde sig, eller de var ved at modtage et embede. Hvis vi skulle tage englemøder ud af Bibelen, ville vi miste meget af det overnaturlige, der er nedskrevet i Skriften.

I enhver hær er der rang – generaler, løjtnanter og så videre. Nå, lad mig hjælpe dig med at forstå lidt om engle. Uanset hvilken rang i Ånden du er, bestemmer niveauet af engel tildelt dig.

Selvfølgelig har vi alle samme værdi i Guds øjne. Galaterne 3:28 siger: "Der er hverken jøde eller græker, der er hverken træl eller fri, der er hverken mand eller kvinde; thi I er alle ét i Kristus Jesus." Det er sandt for vores åndelige arv, men der er stadig forskelle mellem mænd og kvinder og jøder og hedninger, såsom Guds hensig med nationen Israel i endetiden. Så din placering, kald, gave og rolle på legemet og i Guds rige vil bestemme niveauet af engel, der er tildelt dig.

Nogle mennesker genkender eller anerkender ikke engang deres engle, fordi de ikke forstår deres rang i kongeriget. Jo større din opgave i riget er, jo større er engelen, der er tildelt dig for at hjælpe dig med at opfylde Guds hensigt.

Også engle kan hver repræsentere en funktion af Gud. De er ikke Gud, men de kan repræsentere en eller anden egenskab for den ene sande Gud. For eksempel er der helbredende engle. I Joh.5 var der en engel, der rørte i vandet i en pool, og den, der først hoppede i bassinet, når vandet blev rørt, ville blive helbredt. Så find din opgave i riget, og englenes rige vil blive tilgængelig for dig.

Mange mennesker ønsker engleaktivitet i deres liv, men de har endnu ikke fundet deres plads i Guds rige. Andre har givet og ofret meget for at fremme Jesu Kristi evangelium på jorden. Jo større din værdi er for Guds rige, jo højere rang af engel tildeles dig.

Find din mark, og du vil finde din høst. Find din høst, og du vil finde din høstengel. Uanset om dit felt er uddannelse, forretning, medier, regering eller hvad som helst, er du blevet tildelt et område uden for kirken for at gøre en forskel og repræsentere Herren Jesus Kristus. Engle dukker altid op, når Guds store hensigter er ved at finde sted på jorden.

Hvis du ikke kender din opgave fra Gud, så bed ham om at åbenbare dette for dig. Nu er det høsttid, og arbejderne skal være klar til at bringe høsten ind fra deres marker. Hvis du kender dit felt, så bed Helligånden om at sende engle til din opgave. I næste uge vil jeg dele mere om forskellige typer engle.

Englenes Tjeneste 2
OP